Rozmowa z urzędnikiem nie jest kluczem do sukcesu
Podczas rozmowy telefonicznej z pracownikiem skarbówki warto zachować ostrożność i powściągliwość. Nieprecyzyjne wypowiedzi mogą zostać zinterpretowane w sposób, który wpłynie na dalszy przebieg sprawy i mieć daleko idące konsekwencje.
Krajowa Administracja Skarbowa na każdym kroku informuje o dostępnych i łatwych kanałach informacyjnych z podatnikiem. Wysoki poziom elektronizacji usług podatkowych nie wyeliminował jednak najczęstszego dotychczas i najłatwiejszego kanału komunikacji, jakim są połączenia telefoniczne. Organy podatkowe nadal chętnie omijają formalne i pisemne formy kontaktu z podatnikiem na rzecz rozmowy telefonicznej. I choć możliwość załatwienia spraw urzędowych telefonicznie to bez wątpienia rozwiązanie wygodne i – na pierwszy rzut oka – szybkie, niesie dla podatnika pewne ryzyko, którego nie zawsze jesteśmy świadomi. Działając w zaufaniu do organów podatkowych nie myślimy o tym, że ustalenia telefoniczne nie znajdują żadnego trwałego potwierdzenia na piśmie, co często prowadzi do nieprecyzyjnego przekazywania informacji, nieporozumień, a nawet wypierania poczynionych założeń przez urzędnika na dalszym etapie sprawy. Dlatego kluczowe jest, aby do kontaktu telefonicznego ze strony urzędów skarbowych podchodzić z odpowiednią rozwagą, zachowując przy tym, o ironio, zasadę ograniczonego zaufania.
Co zrobić, gdy dzwoni urząd skarbowy
Telefon od urzędnika to sytuacja stresująca i nieoczekiwana. Każdy z nas, kto znalazł się w takiej sytuacji, ma świadomość, że po drugiej stronie znajduje się osoba, która wcześniej dokładnie zapoznała się z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)